Friday, April 29, 2011

hati seorang wanita

-SENSITIF : bukan bermaksud suka merajuk , tapi hanya ingin bermanja dan mendapatkan perhatian .

-CEREWET : bukan bermaksud FUSSY tak tentu hala , kadang ingin LELAKI mengikut kata-katanya sekali sekala .

-HALUS : ibarat sehalai sutera , cantik , mulus , lembut dan mudah tercarik dan koyak .. walaupun seorang wanita memaafkan seseorang yang lain atas sebab sesalahan , biasanya WANITA akan ingat kesalahan tersebut untuk disimpan jadi pengajaran. Bukan DENDAM .

-IKHLAS : ikhlas seorang wanita tak perlu diragui .

- KORBAN : WANITA sanggup berkorban apa saja untuk seseorang yang amat disayangi , termasuk ibu bapa , anak-anak , dan suami . WANITA amat tabah .

-PRIHATIN : sentiasa memerhatikan keadaan sekeliling dalam diam .

-MANJA : walaupun dia adalah seorang WANITA yang pandai berdikari naluri seorang WANITA masih lagi tetap seorang WANITA . suka bermanja hanya kepada insane yang bernama LELAKI , namun juga sesame kaum .

-EGO : WANITA yang terlalu sayangkan kekasihnya sanggup menolak ketepi EGOnya apabila bersemuka dengan yang dicintai .

-CINTA : CINTA pertama bagi wanita adalah yang paling dalam dan tulus

-SEKS : seks bukanlah segala-galanya buat WANITA kerana WANITA diciptakan dengan 9 nafsu dan 1 akal . NAFSU yang banyak dan tidak tertumpu kepada satu saja . LELAKI pula dijadikan dengan 9 akal dan 1 nafsu . fungsi lelaki adalah membimbing WANITA dan bukan menghanyutkan .

penting utk para muslimah sekalian~

urghhakudahgilatolongakuplease!!

assalamualaikum~

waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!

sory,hari ni aku mereng ckit..
aku xtau psepa..
nk luah kt sni segan..org buleh bca,tp klau xluah stgi jdi gila plak..
oke,aku bkal wjudkan stu lgi blog!!
haha~

mmpuih la hmpa lpas ni..bca blog aku,hmpa akan trkena jgkitan kegilaan aku plak..haha..nsib2~

n tak lupa juga,,hari selasa lpas mrupakan hari lahir my bff!! hepy befday to azureen sharina bt. zainol abidin.. sweet 16!! may Allah bless you,dear!! <3 ~ n kpd shuhusna shukardi jgk.. ;D

seronok gila smbut befday dy ari tuh..pgi kmi men tepung yg dibawa oleh aimi..kmi men time pj..waa!! besh kot..ckgu pon sporting jaa..xksah pun~ ptg pun kmi men g..kli nih rmai gla..xsprti dlm rncgan~ org yg djmput xmai,org yg xdjmput plak yg mai~ haha..tp tapa,jnji gempak.. n yg plg xptutnya,,aku ngn ieha yg kna truk drp reen ngn una.. haehh.. mmg pnat ah ari tu..tp,yg plg byk knakan aku, neo,syami.. huhh,.xpsai2 aku kena.. mula2,kna ngn ieha,reen ngn una,,tp xla truk sgt..n aku bgi alasan ckp blek ngn ckgu..so,depa pun pham la..n xbuat dh kt aku..tp,neo ngn syami?? =.='' haha..tapa,,aku pham~ xksah pun~ tp,apa2 pun,mmg terbaek ah mggu nih.. n mggu ni mggu bhagia utk azureen sharina..knpa??hanya aku,azureen dan ieha sja yg tau.. haha.. 
oke2,,that's all la kot.. kekeringan idea dh nih..

oke,,bye!!! daa~ salam~

sama-sama kita renungkan~

Adam...
Kalau kami tidak membalas salammu, kami dikatakan sombong,
Kalau kami diam apabila ditanya, dikata berlagak pula,
Kalau kami tidak senyum kepadamu, dipanggil poyo,
Kalau kami tidak membalas smsmu, dikatakan kerek.
Adam...
Perempuan bagaimanakah yang engkau mahu jadikan isteri?
Adakah seorang perempuan yang dengan senang hati memberi salam kepada semua lelaki?
Atau perempuan yang melunakkan suara apabila bersuara?
Serta perempuan yang murah senyum dan tawanya untuk semua?
Ataupun...
Perempuan yang sentiasa berkepit dengan telefonnya,
Tidak hirau sekeliling semata-mata meluangkan masa untuk bersms denganmu?
Begitukah calonmu wahai Adam?
Ketahui wahai Adam,
Sesungguhnya, perempuan itu manja,
Suka dibelai, Suka dikasih,
Namun, Adam...
Tahukah kamu apa erti batas pergaulan?
Janganlah sewenang-wenangnya engkau memanggil kami sombong, berlagak, poyo atau kerek.
Kerana...
Kami begitu untuk menjaga aib kamu,
Membantu kamu menghindari diri dari belengu dosa,
Menjauh dari kehinaan,
Kerana kami merupakan fitnah dunia,
Fitnah bagi kamu.
Adam...
Kami ini insan yang lemah,
Janganlah kau cemar iman kami,
Janganlah kau rosakkan mujahadah kami,
Janganlah kau kotori kasih dan cinta kami pada Ilahi,
Kerana kami sedang berperang melawan nafsu,
Sedaya upaya menahan diri daripada godaanmu.
Adam...
Andai kau kasih dan sayang pada kami,
Andai kau mahu membela nasib kami,
Andai kau mahu perempuan solehah menjadi suri dalam taman hati,
Ibu kepada bakal pejuang agama,
Doalah buat kami,
Doalah jua buat dirimu,
Agar ada redha Allah dalam setiap amalanmu dan kami...
Kerana Adam adalah pembela kami.
 
p/s:kpda kaum hawa sekalian~ perlu bringat juga,,jga kelakuan,,jgn terlalu bermanis muka wlaupun snyum itu sdekah*trutamanya sy sndiri* xsgka,,ia mmbawa mksud lain kpd kaum adam nih..tapa,msih dlm proses utk brubah~ ;) salam~

Wednesday, April 13, 2011

check this!! ;D

 RAHSIA GERAKAN JARI

Memicit Atau Memegang Hidung
Tidak mudah tertipu dan sangat berwaspada dlm apa juga tindakan yang dilakukan.
Seorang yang pemalu dan sukar utk berkongsi rahsia besar dgn org lain kecuali org yang benar2 dipercayai.

Meletak Tangan Pada Bahu Kawan
Suka ikut kepala sendiri
Pentingkan diri sendiri
Teman yang sangat mengambil berat dan prihatin terhadap masalah yang dihadapi oleh teman2 rapat

Bermain Dgn Tangannya
Mempunyai tahap humor yang tinggi
Pandai berjenaka
Bersikap terbuka dan dapat menerima kritikan atau pandangan org lain tanpa ambil hati
Jenis open minded

Mematahkan Jari Jemarinya
Seorang yang gugup dan kurang yakin utk berbicara dgn org lain
Baik hati dan sedia membantu sesiapa saja

Menggigit Kuku
Gugup dan gementar bila berbicara
Agak tertutup dalam membicrakan rahsia hati

Memintal Hujung Rambut
Suka berkhayal
Sukar diperdayakan
Keras kepala

Menongkat Dagu
Pendengar yang setia dan rahsia akan selamat ditangannya
Suka mendengar masalah teman2
Setia dlm persahabatan

Suka Letakkan Tangan Atas Meja
Happy go lucky dan pandai menyesuaikan diri
Peramah
Suka bergantung pada orang lain

Menggosok 2 Telapak Tangan
Ramah dan berfikiran matang
Suka berterusterang dan tidak suka ckap berbelit2
Muudah memahami perasaan org lain dan suka membantu

Memutar Cincin

Sangat menepati janji
Berhati2 dlm tutur kata
Gemar hidup yang teratur

try this!!

UJIAN PERSONALITI

ambil sedikit masa untuk jawap soalan ini sebab ia benar-benar melambangkan siapa anda sebenarnya2..

Ambil sehelai kertas dan cuba jawap soalan ini dengan spontan..analisis nye selepas ini

Situasi:
Anda berada di dalam hutan
(1) nyatakan dengan siapa anda berjalan?

sedang anda berjalan tiba-tiba terserempak seekor haiwan
(2) nyatakan apakah haiwan itu

(3) tindakan anda terhadap haiwan itu
(biarkan dan pandang je/lari dari haiwan itu/ dapatkan haiwan itu)

anda teruskan perjalanan..tiba-tiba ternampak segugus kunci
(4) nyatakan bilangan kunci itu
(dari 1-10 anak kunci)

anda teruskan perjalanan, tiba2 anda ternampak sebuah rumah di tengah hutan.

pada fikiran anda..
(5) adakah rumah itu berpagar?

(6) pintu rumah tu terbuka atau tertutup?

anda pun masuk ke rumah itu. pergi ke ruang tamu dan ternampak meja.
(7) apakah bentuk meja itu?
(Bulat/ Oval / Segiempat / Segitiga)

atas meja ada pasu...
(8) Berapa banyak air dalam pasu itu?
(Penuh / Setengah / Kosong)

(9) Pasu itu diperbuat daripada apa?
[(Kaca / seramik / tanah liat) (logam / plastik / kayu)]


Anda teruskan perjalanan ke belakang rumah. anda melihat sebuah air terjun dari jauh.
(10) Berapakah laju air itu?
(1-10 : 1-perlahan 10-paling laju)

anda terus berjalan dan ternampak sebuah taman. tiba-tiba anda ternampak sebuah kotak peti.
(11) Apa ukuran kotak itu?
(kecil / sederhana / besar)

(12) kotak itu diperbuat daripada?
(cupboard/ kertas / kayu / logam)

tak jauh dari taman anda ternampak sebuah jambatan.
(13) jambatan diperbuat daripada apa?
(logam / kayu / rotan)

Di seberang jambatan, ada seekor kuda.
(14) Apakah warna kuda itu?
(putih / kelabu / coklat / hitam)

(15) Apa yang kuda lakukan?
(diam dan tenang / menggigit rumput / berlari)

(16)
TIBA-TIBA...tanpa disangka ribut tornado datang.... tak jauh
daripada kuda. Anda mempunyai 3 pilihan:
(i) lari dan bersembunyi di dalam peti?
(ii) lari dan bersembunyi di bawah jambatan?
(iii) lari ke kuda, naik dan terus pergi?


Berikut adalah tafsiran:
(1) dengan siapa anda berjalan merupakan orang yang paling dekat dan rapat di hati anda.

(2) haiwan yang anda jumpa simbolik kepada masalah yg anda hadapi. saiz haiwan yang besar menunjukkan anda menganggap sesuatu masalah itu besar

(3) tindakan anda kepada haiwan merupakan tindakan anda kepada masalah yang anda hadapi. kalau anda lari dari haiwan maksudnya anda memang suka lari dari masalah

(4) kunci
1 - kamu punya satu teman baik dalam hidup anda
2-5 - anda mempunyai beberapa teman baik dalam hidup anda
6-10 - anda punya banyak teman baik

(5) rumah
berpagar : close-minded
tidak berpagar : open minded

(6) pintu
terbuka : senang berkongsi dan bercerita masalah atau diri kepada orang lain
tertutup : tak suka bercerita dan rela memendam nye

(7) Meja
Bulat / oval - teman yang datang, anda akan menerima dan mempercayai mereka sepenuhnya
Persegi - anda sedikit lebih cerewet tentang kawan-kawan dan hanya boleh geng dengan orang yang anda fikir sama frekuensi sahaja
Segitiga - kamu benar-benar sangat sangat pilih-pilih teman-teman dan tidak ada banyak kawan dalam hidup anda

(8) Pasu
Kosong - cita-cita dan keinginan hidup anda tidak terpenuhi
Setengah penuh - apa yang anda inginkan dalam hidup anda adalah setengah dah

tercapai
Penuh - hidup anda benar-benar terpenuhi dan baik untuk kamu!

(9) kaca / tanah liat / seramik - kamu lemah dalam hidup anda dan cenderung menjadi rapuh
logam / plastik / kayu - and kuat dalam hidup anda

(10) air terjun
0 - tidak ada dorongan seksual sama sekali
1-4 - ghairah seks rendah
5 - ghairah seks sederhana
6-9 - ghairah seks tinggi
10 - ghairah seks sangat tinggi ...

(11) Saiz kotak:
kecil - ego rendah
menengah - ego sederhana
besar - ego tinggi

(12) material peti:
cupboard/ kertas / kayu (non-bersinar) - rendah hati
kepribadian
logam - bangga diri

(13) Adapun material jambatan:
jambatan logam - punya ikatan yang sangat kuat dengan teman-teman anda
jambatan kayu - hubungan sederhana dengan rakan-rakan anda
rotan - anda tidak berada dalam hubungan baik dengan teman-teman

(14) Warna kuda:
putih - pasangan anda adalah murni dan baik dalam hati anda.
kelabu / coklat - pasangan anda sederhana di hati.
hitam - pasangan anda sepertinya tidak begitu baik di hati dan tampaknya menjadi pertanda buruk.

(15) tindakan kuda:
diam dan tenang / menggigit rumput - pasanganmu adalah sangat sederhana dan rendah hati.
berlari-lari - pasangan anda adalah liar dan agak sukar dikawal

(16) Ini yang terakhir tapi yang paling penting bagian dari ujian ini.
Dari bagaimana saya menamatkan cerita ... pendekatan tornado ...
Apa yang akan kamu lakukan? Hanya ada 3 pilihan:
(i) lari dan bersembunyi di dalam peti?
(ii) lari dan bersembunyi di bawah jambatan?
(iii) lari ke kuda, naik dan pergi?

Apa yang akan anda pilih?
Sekarang, di atas ini ditandai dengan hal-hal ini:
Tornado - masalah dalam hidup anda
peti - anda
Jambatan - kawan-kawan anda
Kuda - pasangan

(i) Jadi, jika anda memilih kotak, anda bergantung kepada diri sendiri setiap kali anda menghadapi masalah.
(ii) atau jika anda memilih jambatan, anda akan pergi ke kawan-kawan setiap kali anda menghadapi masalah.
(iii) atau yang terakhir jika kamu memilih kuda, anda mencari pasangan anda setiap kali anda menghadapi masalah.

Adakah ia benar-benar melambangkan diri anda? fikir-fikirkan...

hepyhepyhepy but letih~

assslamualaikum,,

hye blog,,,watpew tue??*ari ni,i would like to use 'bahasa eww'* haha

oke2,,mood tgh hepy nih..so,,utk pgetahuan smua,,mggu nih aku hepyyyyy doe!!;)
dan mggu nih sgt sporting~~beshnyeww~;D
msalah dlu dh pun settle!! so,,saye trsgtla hepy..rsa mcm aaaa jeww~;)

tp,,hepyhepy pun,,pnat jgk kot..
mggu ni kmi berdrama~
finally,'berdrama' jgk kmi,,stelah brkali2 postponed..
tp,,haha..agk hampeh gk ar drama ni..
mau taknya,,dh posponed brkali2,,lupa abih dh la skrip..
if ikut trikh yg sbnaq,,lbeh brsdia dri fzikal n mental lgi..
huhh,,mmg pyah la kot nk dpt 1st place,,bye2 rm100~ huhu..;'(
mmg gla!!ari tu sja,,guna 4jenis bju..
baju kuning=utk pj pgi tu
baju putih=drama
baju biru=rumah sukan ptg tu
baju sekola=utk sekola la,apa g..
 mmg xrenyah pun an nk tukaq segala bagai tu..

tp,yg penting,,hari tu kmi enjoy!!wlupun,drama yg agk hmpeh..
segan nk upload msuk fb..sorry yea kpd seniorku yg sorg tuh if buat dia trtggu2..mcm segan gilew nk upload..
klu gempak tape la jgk kan.;(
and the whole week kena stayback!!waahhh!!penatnya!!cepat lew habih AADK oiii!! slagi xhbih,slagi tu kna stay~

ehem! dh ckit2 hepy,,ni nk cecite psal sedih plak..
yg sdihnya,,hw byk!!!!mmg terbaek ahh!! suma jenih nk kejan suh antaq cpt plak tuh..huhh.~
tp,yg plg sdih,,aku nih,,wlupun byk gileww hw,,smpat jgk on9+blogging!!hehe..
teruk kan??well,,besa la budak jahat~haha..

tape,otw nk ubah rutin la ni(tatau la bila nk terlaksana)..btw,skrg ni pun oke what..on9 pun kdg2 2hri sekali..tu pun,sat2 ja..cuma mlm ni ja lma ckit..ada sebab nih,,hehe;D

emm,,ok dah kot..nti,,kite cecitew len nahh..GTG..hw mnanti~
daa,,salam~

Tuesday, April 5, 2011

seriously correct!!! haha ;D

14. You argue and fight with them, but still can't get them out of your mind...


13. When you're on the phone with them late at night and they hang up but you miss them already when it was just five minutes ago...


12. You read their texts over and over again...

11. You walk really slow when you're with them...


10. You feel shy whenever you're with them...


9. When you think about them, your heart beats faster and faster...


8. You smile when you hear their voice...


7. When you look at them, you can't see the other people around you... all you see is him/her...


6. You start listening to slow songs, while thinking of them...


5. They become all you think about...


4. You get high just from their scent and closeness...


3. You realize that you're always smiling to yourself when you think about them...


2. You would do anything for them...


1. While reading this, there was one person on your mind the whole time.....

sedihsedih ;'(

assalamualaikum,,

emm,,,entri kli ni mmg tada mood..(adeh,,dh la lma xupdate,,dh update pun dlm keadaan yg cmni plak)
mmg tersgtla SPOILT!!
mggu lpas,,xda mood sbb org 'tersyg'!! smpai aty 'depa' xbgitau!!matimati la aq caya kau!! org gosip psal ko pun aq matimati bela!! sbb,yakin yg ko xtipu aq!! tp,what happen??huhh!!

sorry to say la..tp,lpas aq dpt tau mnda tu..aq jdi mlas nk lyan ko dh!!!fedup!!tp kn,aq nie jnis syg kwn~
so,mla2 je aq xlyan,,tp,lma2,,aq ksian~ so,lyan jgk la ckit wlupun xbpa nk iklas~

tp,mggu nie plak all about KAWAN~ yg nie lgi sdih..coz,kwn sgt penting dlm hdup aq~
err,taktau la nk kta..aq actually,mlas nk komen pape..tp,,aq sdih klau hlang sorg kwn..wlupun sorg!!
tp,skrg ni aq tatau pa mslah dy..tau ar pnat pun kn..tp,igt hg sorg ka??kmi pun pnat gk..
jgn ar asyik duk moody jea..n lgi stu,,bley ark klu aq tya tu,jwb leklok??aq bknnya nk cri gduh ngn hg pun.. lgsung xda niat.. tp,skurang2nya,jwb la leklok..aq bknnya pekak lgi klu hg nk tggikn suara pun..aq ada prasaan gak weh..tau mrah gak..tau sedih..slama nie aq pndam ja hg duk 'tibai' aq ngn suara hg tuh..malu tau ark?!! 

huhh..xpa,,cmna pun,,aq tetap syg hg,.aq xsuka gduh ngn hg..sbb kta kn geng?? itsokey la klu hg xrsa aq kwn hg pun.. ;( aq pham..aq ni spa la kan~ anyway,,bkn hg sorg ja buat aq terasa mggu nie..rmai g..cma,kes hg mlibatkn rmai org n hg kna igt,bkn aq nk aibkn hg kt sni,tp,,aq cma nk luah ja pa aq rsa..sbb hg buat aq btmbah tnsion..dh la duk tnsion dh hw+aktiviti byk tmbh ngn mslah kwn plak an..tp,cmna pun,hg tetap baik bgi aq..aq syang gegila kt hg..as my fren~ ;) so,treat me as your fren k??

oke la..aq tamau komen pape dh..hope kita jdi cm dlu blek..aq xsuka bmusuhan..benci!! ><!! 
bye,cau cincau~

salam~