Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Friday, October 21, 2011

key-el

salam..

haaaaa!! lupa nk bgtau hmpa smua nihh. ada noticed x yg ayat2 aku sblum ni, ada eeee kt blkang?
contoh mcm ni, xpe,sape,ape dan sbgainya la klau ada. bkn sja nk ber key-el kt sni. aku tau, aku org tulen kedah. tpi atas nsihat kwn aku, dia ckp ceni, 'weh,awat aku tgok hg punya bhasa dlm pesbuk mcm kasaq sgt? (kasaq bgi dia=kedah terok) bkn apa, mcm xbest la bkomen/chatting ngn org cmtu. boleh mghilangkan mood diorang.' haa, cmtu la ktanya. dan dan, aku pun mrasakan hal yg sma jgk.

ye la kn, cuba byangkn.. contoh dia ckp ceni. 'awak, saya rasa awak ni sombong la.. kenapa ek? ke awak malu sebenarnya?' n kita reply ceni kt dia 'laa, mna da saya sombong.. awat, qasa mcm saya sombong ka? ish, dak la.. mna da. saya pemalu teqok ja la).lebih kurang la cmni la. haa, nmpak bezanya tak? klau la ktakn org tu xreti bhasa kedah. kl tulen plak kn, konfem2 la xpham kn? ksian dia. niat nk buat kwn terbantut.. atas sbb xpham apa kita ckp. haha, sedih kn?
sbb tu la, aku nk buat stail bru ni. ada masa dan ketika kedah tulen. dan ada msanya ckp mcm skrg nih. campur ;) sng nk bhubung mcm ni. sbb kt fesbuk,blog,twitter dan sbgainya ni, bknnya smua org kedah. bukan smua pham apa kita ckp. lain la klau ckp dgn kwn2 kt skolah atau family kt rumah. yg tu sudah pasti la depa pham.

so, jgn disebabkn TAKUT org ckp kita ni gedik ckp key-el yg ada eee kt blakang tu, kita abaikan org yg dkt selatan,timur,barat dan sbgainya tu kn. mereka tidak mengerti apa yg dimaksudkan dalam percakapan kamu itu. cewahh! yg ni terlebih dos ni.. mwahaha! ok2,enough mrapu mrepek. yg tu ja yg cuba nk dsmpaikn dlm entry kli ni. cuba renung2kan dan selamat beramal~ ;)

salam^^

No comments:

Post a Comment